-
خانه
-
بایگانی نوشتهها
بایگانی نوشتهها
کوکاکولا امروز فقط یک نوشیدنی نیست؛ بلکه نمادی از فرهنگ مصرفگرایی، نوآوری در بازاریابی و جهانیشدن است. اما کمتر کسی میداند که این برند افسانهای از دل یک آزمایش ساده در داروخانهای کوچک در آتلانتا متولد شد. داستان شکلگیری کوکاکولا داستانی است از آزمونوخطا، خلاقیت، و دیدگاهی که از یک فرمول دارویی ساده، بزرگترین شرکت نوشیدنی جهان را ساخت.
امیربهادر شمس» فارغ التحصیل حقوق بین الملل در یادداشتی می نویسید: «فرانچایز» سابقه ای دیرینه داشته و مجموعه هایی همانند «KFC» و «مک دونالد» در کشورهای غربی از زمان های دور با اتکا بر این موضوع سعی در توسعه زنجیره خود در حیطه رستوران داری داشته اند. اما در ایران مقوله «فرانچایز» به معنای واقعی چندان قابل مشاهده نیست.
امیر بهادر شمس دکترای حقوق بین الملل در یادداشتی ارسالی استفاده از مدل «فرانچایز» که نمونه بارز آن KFC می باشد را موجب انفجار کسب و کار دانسته و معتقد است این مدل نوعی معامله برد_ برد برای فرانچایزر و فرانچایزی است.